De beste manieren om uw hydratatie op peil te houden

De beste manieren om uw hydratatie op peil te houden

Uw lichaam bestaat voor 60% uit H2O. Het is daarom geen verrassing dat we deze voorraad voortdurend op peil moeten houden om te zorgen dat we gehydrateerd, topfit en stralend blijven. Water is het allerbelangrijkst voor ons lichaam, aangezien het ervoor zorgt dat al onze organen goed blijven functioneren. Onze hersenen en ons hart bestaan bijvoorbeeld voor wel 73% uit water - dat is bijna driekwart! Als we naar andere organen kijken: de longen bestaan voor ongeveer 83% uit water; onze huid, het grootste orgaan, bestaat voor 64% uit water; spieren en nieren voor 79%. En dit zou u niet direct denken, maar zelfs botten hebben veel water nodig - 31% om precies te zijn.

Als u zich uitgedroogd voelt, laat uw lichaam alarmbellen rinkelen tot uw waterpeil weer is aangevuld. Enkele belangrijke signalen die uw lichaam geeft dat het een tekort aan water heeft zijn: droge huid, vermoeidheid, duizeligheid, hoofdpijn, migraine en, heel logisch, minder vaak naar het toilet hoeven dan gebruikelijk. Aan de andere kant heeft het drinken van water talloze gezondheidsvoordelen, dus het is tijd om lief te zijn voor lichaam en geest en te zorgen dat u voldoende water drinkt"

Hoe blijft u voldoende gehydrateerd

Zorg dat uw glas altijd halfvol is
Het komt erop neer dat genoeg water drinken altijd onbetwist de beste manier van hydrateren is. Er zijn veel verschillende manieren om te zorgen dat u meer water drinkt, bijvoorbeeld door te investeren in een milieuvriendelijke waterfles en het instellen van wekkers gedurende de dag om u eraan te herinneren dat u een H2O-shot nodig hebt! Beter nog is het met de geweldige BIBO. Deze machine kan u onbeperkt toegang tot heerlijk gezuiverd water bieden, met één druk op de knop, zodat water drinken makkelijk in uw levensstijl te integreren is.

De temperatuur van de BIBO kunt u naar wens aanpassen, voor zowel heet als koud water, en is daarmee uw ideale maatje voor elke hydratatiewens - van dat snelle verfrissende glas ijskoud water tot uw perfecte dampende kop thee.
Hoewel water onbetwist de nummer een is als het om hydratatie gaat, zijn er ook nog tal van andere manieren om te zorgen dat uw lichaam de vloeistoffen krijgt die het nodig heeft.

Voor de cafeïnefans
Voor degenen onder jullie die het niet overleven zonder een warme kop vloeibaar goud in de ochtend, kunnen koffie en thee een opwekkend alternatief zijn voor water, in de juiste hoeveelheden. Koffie en thee kunnen echter ook dehydraterend werken, dus pas op!

Mogelijk denkt u dat hoe meer vloeistof u in uw lijf stopt hoe beter u gehydrateerd blijft, maar koffie en thee kunnen ook vochtafdrijvend werken ten gevolge van de hoeveelheid cafeïne die ze bevatten. Dus neemt u meer dan 300 mg cafeïne per dag tot u (met andere woorden, twee koppen koffie), wees dan streng voor u zelf en bouw dat af of zorg ervoor dat u tussen twee koppen door steeds een extra glas water drinkt, zodat u uw lichaam niet de hydratatie ontzegt die het nodig heeft.

Melk, heerlijke melk

Probeer eens magere melk of amandelmelk toe te voegen aan uw warme drank, ontbijtgranen of post-training smoothie. Die heerlijke melkproducten kunnen u helpen met hydrateren, omdat ze veel elektrolyten bevatten, die wonderen doen voor (het herstellen van) de vochtbalans in uw lichaam.
En daar houden de voordelen niet op. Melk is geweldig vanwege de sterke en geduchte eiwitten die helpen om uw spieren als nieuw te laten functioneren na intense trainingen en helpen om te waarborgen dat de zuurstofcirculatie in uw lichaam constant en optimaal blijft.

Laten we de foodies niet vergeten
We denken al snel aan vloeistoffen als we het hebben over gehydrateerd blijven, maar laten we niet vergeten dat fruit en groenten ook een fantastisch bron van vocht kunnen zijn. Het is niet verrassend dat uw moeder altijd zei dat u 2 ons groente en 2 stuks fruit per dag moest eten - fruit en groente zijn nu eenmaal echt heel goed voor u en sommige soorten bestaan voor tot wel 80-99% uit water. Dankzij het hoge vochtgehalte, vooral in fruit, kunt u twee vliegen in één klap slaan en lekker snacken terwijl u ook uw vochtbalans op peil houdt. Het eten van meer bessen, sinaasappels, druiven, wortels, meloen en zelfs meer sla, komkommer of kool kan helpen om gehydrateerd te blijven.

Hoe kan de BIBO me helpen om gehydrateerd te blijven?
Wilt u meer weten over hoe BIBO je kan helpen om meer water te drinken? Neem contact op met ons team van experts, we vertellen u graag meer over onze producten! We beantwoorden met liefde al uw vragen.

2021-07-12 08:48:00
209 view(s)